Predaj alebo kúpa nehnuteľnosti je pre mnohých z vás veľký životný krok – niečo, čo človek nerobí každý deň. Ako realitná kancelária vás týmto procesom radi prevedieme. V tomto článku vám vysvetlíme, ako celý proces prebieha a čo môžete očakávať – od prvého telefonátu až po odovzdanie kľúčov novému majiteľovi.

1. Prvý kontakt a príprava na predaj

Keď sa nám ozvete, že chcete predávať byt alebo dom, najskôr si dohodneme osobné stretnutie.
Spolu si prejdeme nehnuteľnosť, vyhodnotím jej stav, polohu a pomôžeme vám stanoviť reálnu trhovú cenu. Následne:

✔ pripravíme stratégiu predaja,
✔ poradíme s úpravou priestoru (tzv. home staging),
✔ zabezpečíme profesionálne fotenie a vytvoríme pútavý inzerát.

 2. Obhliadky a komunikácia so záujemcami

Zverejníme inzerát na najväčších portáloch aj na sociálnych sieťach. Záujemcom odpovedáme, vybavujeme obhliadky, zodpovedáme ich otázky a snažíme sa zistiť, kto je seriózny kupec.
Vašou úlohou je len udržiavať byt pripravený na návštevu – o zvyšok sa staráme my.

 3. Rezervácia a dohoda o predaji

Keď máme vážneho záujemcu, nasleduje podpis rezervačnej zmluvy a úhrada rezervačného poplatku.
Tým si zabezpečíte, že kupujúci má o nehnuteľnosť skutočný záujem a dáva nám priestor pripraviť všetky zmluvy.

 4. Zmluvy a právne náležitosti

Postaráme sa o to, aby boli všetky zmluvy (kúpna, prípadne záložná) vypracované právnikom a bezpečné pre obe strany.

Ak kupujúci financuje kúpu cez hypotéku, komunikujeme s jeho bankou a pomáhame s podkladmi.
V prípade potreby vybavíme aj znalecký posudok a všetky dokumenty ku vkladu do katastra.

 5. Vklad na kataster

Po podpise kúpnej zmluvy podáme návrh na vklad vlastníckeho práva do katastra – štandardne do 30 dní, alebo zrýchlene (do 15 dní).
Po zápise je kupujúci oficiálne vlastníkom nehnuteľnosti.

🔑 6. Odovzdanie nehnuteľnosti

Po zápise na katastri dohodneme odovzdanie nehnuteľnosti.
Spolu vyhotovíme odovzdávací protokol, zaznamenáme stavy energií, odovzdajú sa kľúče a kupujúci si môže prehlásiť odberateľov (elektrinu, plyn, vodu, internet).

✅ 7. Servis po predaji

Predávajúcim pomôžeme s ukončením zmlúv, odhlásením poistiek či prechodom trvalého pobytu.
Kupujúcim zas poradíme s daňovými povinnosťami, prepoistením či ďalšími krokmi.

🗣️ Záver – naša úloha ako makléra?

Byť medzičlánkom, ktorý vás odbremení od stresu, zabezpečí právnu istotu a dohliadne, aby všetko prebehlo hladko a bezpečne.

Chcete vedieť, akú hodnotu má vaša nehnuteľnosť? Alebo sa zaujímate o kúpu a neviete, kde začať?
Ozvite sa nám – radi vás prevedieme celým procesom osobne. 😊